marți, 17 iulie 2012

Artiştii penelor de pasăre

Oamenii au fost întotdeauna fascinaţi de structura, forma şi textura penelor de pasăre. Încă din vechime, multe culturi au folosit, şi încă mai folosesc, penele de pasăre în ritualuri magice. Însă penele au constituit, mai în toate vremurile, obiecte de decor în vestimentaţie sau accesorii. O dată cu inventarea hîrtiei, penele au devenit apoi un obiect de scris. Nici artiştii din zilele noastre nu au rămas indiferenţi la frumuseţea penelor şi le-au folosit în diferite feluri pentru a crea artă.

Artista londoneză Kate MccGwire realizează o formă unică de artă, spectaculoasă şi originală: modele complicate şi fascinante din pene de porumbel. Interesant la creaţiile lui Kate MccGwire este că, folosind aceste pene în număr mare, reuşeşte să creeze senzaţia că piese ei de artă sînt vii. Deşi procesul este migălos, rezultatul este genial. Kate MccGwire creează astfel de modele complicate, desene şi modele, într-un un flux ciudat ce pare mereu în mişcare.



















Penele de păun pictate ale lui Julie Thompson

Penele însă au devenit pentru alţi artişti “pînză” pentru pictură. Există o mulţime de pene care pot fi folosite pentru pictură, cum ar fi cele de găină, de raţă, gîscă, porumbel, fazan, lebădă, păun sau de curcan. Datorită diferenţei de culoare, a texturii şi mărimii, picturile pe pene de pasăre dau un efect vizual diferit.

Astfel, artista Julie Thompson, născută în statul Mare din Alaska, foloseşte pentru pictură penele scuturate de la păuniţele pe care le creşte mama sa. A început să picteze în 1990, doar pentru a da un folos acestor pene, care se strîngeau la fermă într-un număr tot mai mare, de la an la an. Cunoscînd proprietăţile vopselei acrilice a făcut iniţial un experiment care, foarte curînd, s-a transformat în pictură. Julie Thompson pictează cu predilecţie animale şi păsări sălbatice, dedicînd fiecărei pene mai multe săptămîni. O pană pictată de Julie Thompson se vinde cu 127 de dolari.













http://featherlady.blogspot.ro/


Picturi complicate pe pene de lebadă


Artistul Ian Davie, fost pădurar în Parcul Naţional Snowdonia, Ţara Galilor, foloseste, în schimb, pene de lebadă ca “pînză” pentru picturile sale complicate. El s-a apucat de pictat pentru prima dată în viaţă în 2004, la 44 de ani, descoperindu-şi astfel un talent de care nu a avut habar. Iar acum, o pană pictată de el se vinde cu 700 de lire după ce migăleşte la ea o săptămînă. Ian Davie îşi colectează penele de la lebedele din apropierea casei sale, din Parcul Naţional Snowdonia. După ce sînt curăţate, penele albe sînt îndreptate şi aranjate cu o pensetă, apoi se începe procesul anevoios de pictare.

"Pînă să devin pictor de pene de lebădă şi să am succes am făcut multe: taximetrie, agricultură, apoi am fost o perioadă şi pădurar. La început am pictat pe pînză şi am descoperit, spre surprinderea mea, că aveam talent şi mi se părea ceva uşor. Apoi am mers în vacanţă în Noua Zeelandă, unde am întîlnit-o pe Tracey, soţia mea. Acolo am descoperit pana de pasăre în arta poporului Maori. În mintea mea a fost ceva la fel ca aprinderea unui bec. Am făcut conexiunea şi am realizat că, în zona unde locuiam în Ţara Galilor, am observat sute de pene de lebădă pe pămînt pe care nu le culegea nimeni. Şi le-am văzut, literalmente, ca pe nişte tablouri goale", spune Ian Davie

Penele sale pictate fac un adevărat spectacol la Muzeul de Artă Modernă din Welsh, Ian Davie fiind angajat ca pictor la Muzeul Naturii şi Muzeul de Artă din Gloucestershire.













 

Măşti, pălării lămpi semnate Jennifer Belland

Arta măştilor este un mediu ezoteric şi o refolosire extraordinar de frumoasă a fibrelor naturale. Masca a fost şi este o parte esenţială a expresiei culturale, religioase şi politice a omenirii, deoarece realizează o abilitate de a comunica sentimente societăţii, dincolo de cuvinte şi acţiuni. Calea mea personală de expresie artistică a fost un drum lung de forme de artă tradiţionale, inclusiv de design de modă, pictură  şi ilustraţie”, spune Jennifer Belland.













 









http://jenniferbellandart.carbonmade.com/

Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...