vineri, 20 iulie 2012

Colajele lui Martine Roch – caractere de animale pe trupuri umane

Martine Roch, artist şi fotograf francez, are două pasiuni: animale şi arta. Interesant că, din aceste două pasiuni, artista a reuşit să  creeze colaje extraordinar de amuzante, realizate din fotografii vechi şi imagini de animale. Extraordinarul este dat de caracterele animalelor postate pe trupuri umane din fotografii vechi. Martine Roch ne oferă aşadar o lume poetică şi ciudată populată cu oameni care au capete de animale foarte bine potrivite pe a crea parcă ceva firesc şi natural. Iar lumea din colajele lui Martine Roch este înrădăcinată într-un ideal estetic, o nostalgie de la sfîrşitul secolului al XIX-lea sau începutul secolului XX. În fiecare colaj sentimentele sînt exprimate cu sinceritate, iar colecţia caracterelor sale stîrneşte întotdeauna un zîmbet. Fiecare dintre noi se poate recunoaşte în lucrările ei sau recunoaştem semeni de-ai noştri.







Ca artist, am creat o altă realitate, cu fotografii vechi şi fotografii de animale. Toate aceste imagini sînt realizate digital, colorate manual cu ajutorul Photoshop-ului. Dar, în primul rînd, eu sînt o mare iubitoare de animale. În multe din colajele mele apare Boudi, labradorul meu blond, care are aproape 14 ani. Capul său a devenit o femeie din alte vremuri. Scopul meu este de a aduce un zâmbet pe chipurile oamenilor atunci cînd îmi privesc lucrările. Este simplu”, spune Martine Roch.

Colajele lui Martine Roch sînt foarte cunoscute de pe internet, dar şi din expoziţii în Franţa şi în Statele Unite. De asemenea, ele au fost publicate pe cărţi poştale, cărţi şi în mai multe reviste din întreaga lume.















 


Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...