luni, 2 iulie 2012

Sergey Tyukanov – din Sahalin pe mapamond cu poveştile în tolbă

Serghei Tyukanov este unul dintre artiştii pe care Hieronymus Bosh i-a inspirat profund în drumul lor în artă. De altfel, el i-a dedicat părintelui realismului magic dou[ lucrări. Artistul rus reuşeşte să aducă pe pînză într-o lumină vioaie, plină de umor şi ironie, lumea magică a poveştilor, rămînînd pînă astăzi credincios poveştilor care i-au luminat copilăria. Am să-l las pe el să se prezinte aşa cum o face în mai toate paginile sale de pe internet şi am să completez informaţiile.


Omagiu lui Hieronymus Bosch1

Omagiu lui Hieronymus Bosch2

M-am născut pe 17 mai 1955, în Rusia, pe insula Sahalin, într-un oraş mic numit Poronaisk, situat pe coasta de la Oceanul Pacific. Ani copilariei mele au trecut departe de aşa-numita "civilizaţie" şi singura fereastră prin care evadam din realitate a fost deschisă de cărţile ilustrate pentru copii. Ele au devenit povestea mea de basm, lumea mea şi, deşi am crescut, nu vreau nici acum să se îndepărteze de mine. Arta a devenit filozofia mea, religia mea, lumea zînelor din poveşti  în care toate fanteziile mele şi dorinţele devin realitate. Lumea de pensule, creioane, acuarele, sticle şi diverse, cu cerneluri şi vopsele, pe care le iubesc la nesfârşit, au devenit pentru mine un teatru, unde am organizat totul, în ordinea mea caracteristică şi am creat un spectacol pentru a amuza. În acest teatru sînt director, actor şi spectator în acelaşi timp. Oricine este interesat, de asemenea, este binevenit să-mi ţină companie.

Luna

Ospăţ ceresc

Bătălia pentru cîrnaţi1

Bătălia pentru cîrnaţi2

Bătălia pentru cîrnaţi13

Elefantul

pantoful cetate

Motanul

Rinocerul

Sticla zburătoare

Vorbărie goală

Serghei Tyukanov se bazează în arta sa pe poveştile, folclorul din Rusia, ci şi pe miturile din întreaga lume, combinînd aceste elemente în gravurile sale unice, în desene şi picturi. Incredibila sa imaginaţie inspiră aceste creaţii unice, interesante. Serghei are însă mîna sigură a unui grafician instruit cu masterat în arte grafice la purtător. Deşi s-a născut şi s-a educat în mediul rural din Rusia, Serghei Tyukanov a ajuns să expună în multe muzee şi galerii din Europa şi AsiaÎn prezent, Serghei Tyukanov lucrează şi locuieşte în Chicago, dar şi în Kaliningrad, ca artist liber. Opera sa este colectată pe scară largă în Statele Unite şi Europa.

Timpul

Basme ruseşti

Baba Yaga

Basme ruseşti

Moda



Bătălia pentru sacii cu bani

Cina in Chicago

Coafura 1

Coafura 2

Moda pentru pisici

Vinatorii
În ultimii treizeci de ani, Serghei Tyukanov a expus, printre altele, în Barcelona, Veneţia, Tokyo, Londra, Chicago şi Portland. A cîştigat şi numeroase premii internaţionale, iar lucrările sale au fost cumpărate de Muzeul "Victoria şi Albert", Muzeul de Artă din Bristol şi Muzeul de Artă Contemporană din Portland. Talentul său deosebit şi măiestria face ca fiecare gravură a sa să devină o bijuterie specială. Ca şi alţi artişti, Serghei Tyukanov este fixat, printre altele, pe un personaj literar celebru, Alice în Ţara Minunilor, iar rezultatul acestei obsesii este extraordinar şi inedit.

Alice în Ţara Minunilor

gravură

Serghei Tyukanov are şi un site foarte dinamic dînd senzaţia vizitatorilor că păşesc într-un adevărat muzeu. Vă invit să-l vizionaţi pe: http://www.tyukanov.com/

Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...