miercuri, 26 septembrie 2012

Jesse Treece - colajul între realitate şi absurd


Am primit de la o prietenă un link prin care îmi atrăgea atenţia asupra colajelor unui artist care îi aducea aminte de colajele mele. Am căutat şi am găsit pe Jesse Treece, un artist din Seattle, Washington, care realizează colaje într-o manieră apropiată cu a mea. Artistul american reuşeşte să dea senzaţia de simplitate şi normalitate amestecînd într-un mod năucitor realitatea cu absurdul. Instrumentele sale de lucru includ foarfece, lipici, reviste vechi şi cărţi.














Într-un interviu dat unei reviste, Jesse Treece povesteşte despre cum s-a apucat de colaj şi unele vorbe ale lui îmi amintesc de mine. “Întotdeauna m-am împotmolit în desen şi în dorinţa de a face muzică şi niciodată nu am putut termina nimic care să mă satisfacă. Colajul a fost un fel de şansă deşi nu ştiam prea multe despre această artă. Cu primele lucrări de colaj am putut spune "acest lucru este terminat" şi a fost interesant. Procesele de tăiere, aranjare a imaginilor, de lipire sînt ceva cu adevărat natural pentru mine, ceva instinctiv pe care doar mîinile mele le înţeleg”, spunea artistul.












Jesse Treece vorbeşte şi despre modul său de lucru care este foarte asemănător cu al meu: “ Prima parte a realizării unui colaj este pentru mine un fel de "colectare", adică parcurg reviste sau cărţi şi fac tăieturile de pagini care ar putea fi bune pentru un prim-plan bun sau imagini de fundal. A doua fază este organizarea care implică un proces de tăiere mai complicat pentru că eu tind să fiu perfecţionist, iar decupajul îl fac cît mai precis. În continuare, lipirea este, probabil, partea cea mai rapidă şi cea mai satisfacatoare pentru mine. Am toate piesele aranjate cum vreau la acel moment, apoi fac semne mici, cu un pix, ca să ştiu unde se aşează exact. Şi colajul este încheiat. Desigur, acest proces de creaţie poate varia foarte mult. Uneori, toate etapele le fac uimitor de repede, cînd ideea îmi devine clară în timpul lucrului. Alteori, durează şi cîteva zile sau săptămîni pînă să finalizez un colaj pentru că aştept cîte un element, o imagine, care să se potrivească”.











Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...