miercuri, 12 septembrie 2012

Lee Price – uimitoare picturi realiste în ulei, cu nuduri şi mîncare

Da, într-adevăr, sînt picturi în ulei şi nu fotografii. Această artistă americană din New York, Lee Price, absolventă a College of Art Philadelphia, Pennsylvania, licenţiată în Arte Plastice, pictură, 1990, Magna Cum Laude, uimeşte privitorul prin realismul artei sale. La o primă privire şi eu am crezut că sînt fotografii. Dar nu, sînt picturi pe pînză, în ulei şi, cele mai multe, autoportret. Picturile îţi dau un sentiment impresionant datorită detaliilor executate cu o tehnică perfectă.








Lee Price dovedeşte aici un talent uimitor pentru pictură. Într-un ton foarte realist, artista etalează toate calităţile pentru a picta momente din viaţa unei femei, în intimitatea ei. O altă caracteristică a picturilor ei este originalitatea perspectivei  în care ea aşează personajele sale feminine. Observate de sus în jos, avînd o vedere din perspectiva unui ochi de pasăre în zbor, este foarte greu să distingi că aceste picturi nu sînt într-adevăr fotografii. Ba mai mult, Lee Price pictează nuduri de femei înconjurate de mîncare de peste douăzeci de ani. Şi astăzi continuă să abordeze intersecţiile de alimente cu imaginea corpului, dependenţa şi dorinţa necontrolată de a mînca. Artista a recunoscut că picturle sale realiste prezintă chiar şi luptele sale personale cu produsele alimentare, dar şi lupta continuă a femeilor şi a organismelor lor cu mîncarea.










Această serie specifică, cu nuduri şi mîncare am început-o acum cinci sau şase ani în urmă, cînd am început să văd clar tema. Am realizat mai întîi o scenă, un fel de Alice în Ţara Minunilor. În prim-plan am aşezat o masă pentru ceea ce părea a fi o petrecere cu ceai, iar în fundal o figură care dormea ​​într-un scaun. Am cumpărat atunci cantităţi mari de prăjituri pentru a forma recuzita şi, pentru că nu am vrut le risipim, am aruncat o faţă de masă pe jos, pe podea, şi am plasat pe ea toate prăjiturile. Ei bine, această faţă de masă aruncată neglijent pe podea, plină cu prăjituri, a fost momentul meu de inspiraţie. Am rugat un prieten să aşeze o scară în mijlocul acesteia şi să facă o fotografie de sus în jos. În acel moment mi-a venit inspiraţia pentru această serie, deşi mi-a luat un timp pentru a înţelege şi dezvolta semnificaţia temei”, povesteşte Lee Price.










Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...