miercuri, 31 octombrie 2012

Trucuri de artă 3D în creion

Artistul olandez Ramon Bruin, de 31 de ani, a devenit cunoscut datorită ilustraţiilor sale 3D care par să sară de pe pagina unde au fost desenate. Însă nu este decît o schiţă în creion pe o foaie de hîrtie. Cum le face însă să pară în trei dimensiuni? Păcălind ochiul cu ajutorul perspectivei, a luminilor şi umbrelor. Este o tehnică pe care au folosit-o şi artiştii desenelor 3D pe asfalt şi inventatorul acestui gen de artă Kurt Wenner.







După terminarea studiilor sale de la Academia de Artă a Ţărilor de Jos, în 2010, Ramon Bruin a lansat mai multe lucrări în tehnica sa intitulată JJK Airbrush. De altfel, el s-a specializat ulterior în arta aerograf. În alte lucrări însă, Ramon utiliza, de asemenea, o varietate de tehnici şi materiale, cum ar fi acrilice, sau vopesele pe bază de ulei, vopsele de apă, cărbune, pixuri, creioane şi vopsea de grafit.








Fredo, urmaşul modern al lui Arcimboldo

Un alt artist dedicat desenelor în creion 3D este şi Fredo. Tînărul artist chilian a început să deseneze 3D de la vîrsta de 16 ani, iar la 20 de ani era deja cunoscut pentru lucrările sale prezentate pe Deviant Art în 2008. Numele lui real este, de fapt, Wladimir Inostroza şi spune că a fost inspirat de marii maeştri cum ar fi M.C. Escher, Rembrandt, Beksinski sau Arcimboldo. Fredo a reuşit însă să-şi dezvolte propriul stil modern. Unele dintre desenele lui 3D îi i-au numai 30 de minute pentru a le finaliza, dar au fost şi cazuri în care a avut nevoie şi de o lună întreagă doar pentru o singură lucrare. Pentru a atinge un nivel de realism ridicat el include, de asemenea, şi obiecte reale, în lucrările sale.












Artistul japonez Nagai Hideyuki şi unghiurile fermecate

Nagai Hideyuki este un artist de 21 de ani, născut înYakayama, Japonia, şi stabilit la Tokyo. Seria sa recentă de opere de artă 3D în care a folosit numai hîrtie şi creioane au fost făcute cunoscute mai mult pe internet unde s-au bucurat de un deosebit succes. Şi pe bună dreptate, desenele sale fiind cu adevărat incredibile. Setul său tipic implică două pagini, una orizontală pe birou şi alta verticală pe un perete. Artistul se foloseşte ingenios şi de unghiuri, comutîndu-le  astfel încît obţine puncte de vedere diferite. De altfel, astfel de opere de artă funcţionează numai cînd sînt privite dintr-un anumit unghi. Cele mai multe lucrări ale lui Nagai Hideyuki sînt la un unghi de 45 de grade. Un alt truc este încorporarea recuzitei în lucrare, cum ar fi radiere sau maşinuţe de jucărie. Această includere a obiectelor reale fizice descompune o barieră între arta sa şi "lumea reală".











Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...