luni, 25 februarie 2013

"Foto-vise" şi poveşti despre ceai - Ronen Goldman şi Cade Martin

Cei mai mulţi oameni uită visele lor la trezirea de dimineaţă, dar fotograful israelian de 32 de ani Ronen Goldman transformă fanteziile sale înainte de culcare în opere de artă. Este ceea ce unii l-ar numi un artist conceptual şi fotograf din minunatul oraş Tel Aviv. “M-am specializat în creearea de fotografii vise, o fotografie conceptuală ilustrînd diferite stadii ale viselor mele. Apoi am utiliza acest tip de fotografie pentru publicitatea comercială care reprezintă branduri, muzicieni, artisti, trupe sau alte organizaţii”, spune Ronen Goldman. Cel mai recent proiect al artistului este seria de fotografii realizate pe parcursul a 6 ani şi numit “Perne suprarealiste”. Una dintre cele mai frumoase şi bizare lucrări ale sale de bizar înfăţişează un cuplu aşezat pe o bancă, cu fishbowls în loc de capete. Potrivit Goldman, analiza viselor sale pentru a descoperi sensul lor şi sentimentele sale despre vise durează mult mai mult decît editarea foto. El a precizat că una dintre imaginile sale preferate din serie este cea cu o femeie culcată în pat cu un trio de iguane mari.







Ronen Goldman, a declarat într-un interviu pentru CNN că reuşeşte să capteze toate elementele din fotografiile sale dar şi locaţia în acelaşi timp, în aceeaşi lumină pentru a obţine efectul optim vizual. El foloseşte apoi un program de editare pe calculator pentru a obţine straturile imaginii şi a exclude obiecte obscure din vedere dacă este necesar. În acest fel, o imagine cu un chip scufundat într-o pungă deschisă nu trădează faptul că figura centrală din fotografie este, de fapt, sprijinită de către o altă persoană întinsă pe podea. Pe blogul său, Ronen Goldman dezvăluie cîteva din secretele sale profesionale şi vorbeşte despre abordarea sa artistica unică. 















 
Cade Martin

Premiatul fotograf Cade Martin ştie cum să ia telespectatorii săi într-o călătorie magică. Seria Wonderland creată împreună cu Washington Balet a fost realizată cu peste cincizeci de dansatori care par că se deplasează prin aer. Este doar un scurt moment în care am uitat de problemele cu care ne confruntăm în viaţa noastră de zi cu zi şi ne lăsăm în seama capacităţii lui de a povesti. Ultima serie a fost inspirată de o seară de ceai. Cînd Starbucks a decis să deschidă primul lor magazin de ceai, Tazo în Seattle, Cade Martin a fost cel ales ca să realizeze campania lor de publicitate. "O călătorie capricioasă şi provocatoare, ghidată de elixirul din ceai. Senzoriale şi rafinate fotografiile lui cade Martin încîntă în moduri neaşteptate”, au spus criticii.









Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...