miercuri, 10 iulie 2013

Picturi realiste 3D pe.... răşină

Da, nu sînt peştişori şi ţestoase vii, ci picturi incredibile pe răşină. Atît de realist pictate că parcă sînt reale. Cu solzi lor strălucitori, aceşti peşti arată ca şi cînd ar putea fi luaţi direct din apă. O găleată pare a fi umplută cu caraşi ce se mişcă rapid, două broaşte ţestoase concurează pentru spaţiu într-un castron mic alb, iar o caracatiţă leneveşte în apă puţin adîncă. Cu toate acestea, este doar o pictură foarte bine realizată care devine clar că creează nişte iluzii optice foarte inteligente. Şi este opera unui tînăr artist, Keng Lye, din Singapore, care a început să experimenteze în acest an genul de pictură realistă 3D realizînd animalele animale acvatice din răşină, primul fiind chiar micuţa caracatiţă.






Cele uimitoare picturi tridimensionale au fost create de artist folosind straturi de răşină şi vopsea pentru a crea senzaţia de adîncime. Keng Lye foloseşte găleţi, sertare, boluri sau farfurii adînci umplute cu straturi de răşină transparentă pe care le pictează apoi pentru a crea seria numită “Viaţă fără respiraţie”. Este un proces laborios artistul începînd cu un strat subţire de răşină pe care pictează apoi peşti, broaşte ţestoase şi caracatiţe folosind acrilice. Treptat, strat cu strat, adaugă mai multe detalii pentru a aduce animalele la viaţă şi a crea iluzia optică. În ultima etapă, pe partea de sus a straturilor sandwich-lui de răşină animalele sale sînt trase înainte ca răşina să se întărească, iar la sfîrşit toarnă un alt strat.  









Keng Lye spune că este inspirat de artistul japonez Riusuke Fukahori, care este un pionier în astfel de picturi pe răşină. Cu toate acestea, Lye realizează ultima etapă finală permiţînd animalelor sale să iasă din suprafaţa răşinii. Artistul spune că a început să experimenteze cu această tehnică pentru a face sculpturile sale chiar mai mult de trei dimensiuni. Tehnica sa adaugă o profunzime uimitoare lucrărilor sale, deosebindu-se astfel de Riusuke Fukahori. “Am vrut doar să văd dacă aş putea împinge această tehnică la un nivel mai ridicat. După aplicarea vopselei acrilice direct pe răşină, am încorporat un element de 3-D, de exemplu o pietricică mică pentru peştişorul ranchu şi caracatiţă. Pentru broasca ţestoasă am folosit o coajă de ou şi vopsea acrilică pentru finisare. Ideea a fost de a da operei mele un efect mai mult decît 3D, pentru a se putea vedea mai bine din orice unghi. Însă cred că există încă multe alte tehnici de a explora acest domeniu”, a spus Keng Lye.







 

Niciun comentariu:

A ntonim la a nonim        „A ntonim la a nonim” este un proiect al artistei Carmen Maftei care își propune să releve o altă perspe...